שוק הדירות בתל אביב: מתעורר זינוק במכירות

שוק הדירות בתל אביב: מתעורר לחיים זינוק במכירות. לאחר תקופת אי ודאות ארוכה, קורונה מלחמת “חרבות ברזל” תנודות בריבית, ניכרת מגמת שינוי חיובית בשוק הדירות בישראל בכלל ובתל אביב בפרט. נתוני הלמ”ס מצביעים על זינוק במכירות. הרקע לשינוי ירידה בריבית ומבצעי מכירות יזומים שמחזירים את הביקוש. כמו כן עולה מהנתונים שתחושת הציבור היא צפי לעלייה במחירים לאחר המלחמה. תל אביב, כעיר חלוצה בתחום, מציגה נתונים מרשימים שמעידים על התעוררות מחודשת.

נתוני שוק: פברואר 2024 – שיא

בחודש פברואר 2024, נרשם שיא של שנה וחצי במכירת דירות בתל אביב עם 7,492 דירות שנמכרו, הנתון הגבוה ביותר מאז ספטמבר 2022. מחוז המרכז הוביל את המכירות עם 26.9% מסך המכירות. תחילת הורדת הריבית ומבצעי המכירות של הקבלנים נחשבים לגורמים המרכזיים לשיפור בנתונים.

זינוק במכירות: דצמבר 2023 עד פברואר 2024

בין דצמבר 2023 לפברואר 2024, נמכרו כ-21,580 דירות, מה שמסמן זינוק של 83.4% לעומת התקופה הקודמת ועלייה של 10.6% לעומת השנה שעברה. כמחצית מהדירות שנמכרו היו דירות חדשות, כאשר כ-24.1% מהן נמכרו בסבסוד ממשלתי. דירות יד שנייה היוו 52.5% מהמכירות, עם ירידה של 2.6% מהשנה שעברה אך עלייה של 63.1% לעומת התקופה הקודמת.

שינוי בפרופיל הרוכשים ובתכנון הדירות

המצב הביטחוני והכלכלי שהשפיע על תל אביב גרם לשינוי בפרופיל הרוכשים. כיום, רוכשי הדירות מורכבים מאנשים המחפשים להבטיח את ההשקעות שלהם לנוכח עליית מחירים צפויה, תושבי חוץ המעוניינים בפנטהאוזים יוקרתיים, ומשקיעים שמחפשים הזדמנויות במרכז ובצפון העיר. בנוסף, נעשה שינוי בתכנון הדירות, עם דרישה למפרט גבוה, כולל חדרי אופניים וממ”דים, שהפכו לסטנדרט בבניינים החדשים.

דעת קהל העדפות וציפיות רוכשי הדירות בתל אביב

בנוסף לנתונים הקרים מהלמ”ס, חשוב להבין את דעת קהל הרוכשים והמגמות שהם מחפשים בשוק הדירות. סקרים אחרונים בקרב רוכשים פוטנציאליים מצביעים על מספר גורמים מרכזיים שמשפיעים על החלטתם לרכוש דירה בתל אביב. המרכיב הראשון והבולט הוא מיקום הדירה, עם דגש על קרבה למרכזים תעסוקתיים ולשירותים ציבוריים. רוכשים רבים מדגישים את החשיבות של תחבורה ציבורית נגישה ואמינה.

המרכיב השני הוא איכות הבנייה והתכנון. ישנה דרישה גוברת לדירות שמתוכננות עם חדרי שינה מרווחים, מטבחים מודרניים וסלון מואר. בנוסף, תוספות כמו ממ”דים, חדרי אופניים חדרי עבודה וחניונים פרטיים הופכות להיות קריטיות בהחלטות רכישה.

המרכיב השלישי והחשוב לא פחות הוא ההיבט הכלכלי. רוכשים מחפשים את היצע המחירים הכדאי בשוק, תוכניות תמריצים ממשלתיות ואפשרויות מימון מועדפות. הרבה מהרוכשים גם מעדיפים לרכוש דירות בפרויקטים חדשים שמציעים מחירים תחרותיים ואחריות על הבנייה.

בהתחשב במגמות אלה, יזמים וקבלנים מתמקדים בהצעת פתרונות הולמים את דרישות הרוכשים. מה שמוביל להתאוששות והתחזקות של שוק הדירות בתל אביב. כך, תוך כדי ניסיון לגשר על הפערים בין ההיצע לביקוש. ניתן לראות שהשוק מתחיל להתאושש ולהתפתח בקצב מהיר מהצפוי.

שוק הדירות בתל אביב תובנות ומגמות לעתיד

ההתעוררות בשוק הדירות בתל אביב מעידה על חזרה לפעילות ערה וביקוש גובר. עם ירידה צפויה בריבית והמשך התמריצים הממשלתיים, צפוי הביקוש להמשיך ולגדול. תחום הנדל”ן, שעבר תקופה של אי ודאות, נראה כי נכנס לעידן חדש של התחדשות והזדמנויות חדשות לרוכשים ולמשקיעים כאחד.

הצטרף לדיון

השווה מקומות אירוח

לְהַשְׁווֹת
דילוג לתוכן